Roger Garaudy

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، در انبوه اخباری که هر روز در خبرگزاری های مختلف منتشر می شود، خبر درگذشت یکی از فیلسوفان و سیاستمداران بزرگ غرب پروفسور روژه گارودی دیده شد؛ دانشمندی که به رغم شهرت جهانی اش بعد از انکار افسانه هولوکاست کمی به آن پرداخته شد و شناخت جزئی از آن در ایران آن هم برای برخی ایجاد گردید. روژه گارودی فیلسوف برجسته مسلمان غریبانه در منزلش دارفانی را وداع گفت و چندان بازخورد خبری نداشت، تقریبا نزدیک به صفر.

بایکوت خبری مرگ وی به خاطر ضدیت با صهیونیست ها وغفلت عجیب رسانه های ما!

البته این بی خبری رسانه ای برای رسانه های غربی که از ماهیت استکبار ستیز و صهیونیست ستیزی او کاملاً مطلع بودند، امری طبیعی است. رسانه‌های فرانسوی که روز جمعه خبر مرگ وی را منتشر کردند، طی ده سال اخیر به ندرت از او اسم برده بودند، اما برای ما که ادعای ام القرای جهان اسلام را داریم، اصلاً منطقی و اصولی نبود چرا که روژه گارودی دانشمند مبارز و آزاد یخواهی بود که بدون توجه به تزلزل موقعیتی مقابل استعمارگران ایستادگی می کرد حتی دریکی از مصاحبه هایش دربار ه سیاست های استعماری امریکا گفته بود: “دیده اید که کلینتون به اقتصاد کشورش می بالد، اما حقیقت این است که امریکا از لحاظ اقتصادی وضعیت بسیار بدی دارد و به همین خاطر حاضر نیست از ذخایر، منابع و انرژی کشورهای اسلامی دست بردارد، بنابراین کشورهای اسلامی درسیاستگذاری های خود، باید اقتصاد امریکا و اسرائیل و متحدان آنها را نشانه بگیرند.”

امریکا و صهیونیسم همیشه تلاش می کنند که بازارهای جهان را قبضه کنند و کشورهای اسلامی باید سعی کنند با حفظ وحدت و یکپارچگی، تلاش استکبار جهانی را خنثی کنند. او درباره اسلام هم بر این باوربود که: اسلام جهانی ترین دین جهان است، من که مسیحی بودم و مارکسیست بودم، به این خاطر مسلمان شدم که دین اسلام را جهانی و فراگیر یافتم، بنابراین ما مسلمانان باید با همدیگر به مبارزه با حاکمان انحصارطلب جهان برخیزیم.

توجه رهبر معظم انقلاب به محاکمه پروفسور شجاع و آزاداندیش فرانسوی

او که درسال ۱۹۹۸به دلیل فعالیت های ضد صهیونیستی خود و به خصوص انکارافسانه هولوکاست دادگاهی شده بود، ازسوی دادگاه پاریس ۱۲۰ هزار فرانک معادل ۱۸ هزار دلار جریمه شد و دراین میان تنها رهبر معظم انقلاب بودند که با تیزبینی و هوشیاری شان این شجاعت گارودی را وقع نهادند ودرنمازجمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۹بااشاره به محاکمه و برخورد غیرمنصفانه حکومت فرانسه با روژه گارودی که مدعی عدم کشتاریهودی ها ازسوی آلمان نازی شده بود، فرمودند:«شما کجا دیده اید کسی بتواند درغرب علیه صهیونیسم حرفی بزند» و جسارت و جرئت ایشان درسخن گفتن علیه هولوکاست را تحسین کردند. همیشه فقط رهبر فرزانه انقلاب بوده اند که این موارد مهم را با درایت و تیزبینی مدیریت کرده اند و امید دهنده به جویندگان حقیقت اسلام در سطح جهانی بوده اند، درحالی که این گونه مسائل به عهده دیپلماسی عمومی کشورمان است که باید دنبال کند.

چرا دیپلماسی عمومی و سیاست گذاری رسانه های ما اینقدر ضعیف است؟

ما در بسیاری از موارد از وجود و حضور چنین افراد تأثیرگذاری بی اطلاع هستیم و اگرهم اطلاع داشته باشیم، مگربه بهانه یک همایش، سمیناری اکتفامی کنیم و بس. به طور کلی دیپلماسی عمومی دولت و نهادهای فرهنگی مان در این زمینه بسیار ضعیف و گاه حتی در حد صفر است، مسلماً اگر روژه گارودی این فیلسوف برجسته جهانی وهابی می شد، مطمئن باشید سعودی ها از وجود چنین فردی کمال استفاده را می بردند، اما او که پس از تحقیقات گسترده پیرامون ادیان و حکومت های مختلف، گرایش به افکارو ایدئولوژی حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشت، پس از اسلام آوردنش درمظلومیت وغربت تمام زیست و تنهابود، مگر آن جایی که قضیه هولوکاست را مطرح کرد از وجودش آن هم محدود به همان زمان استفاده شد.

فرصت هایی که از دست رفتند و هنوز می توان کاری کرد…

گارودی به عنوان یک چهره مهم سیاسی، فرهنگی، علمی و یک دانشمند تازه مسلمان می توانست در صدور پیام انقلاب اسلامی که مدنظر امام راحل بود، نقش بسزایی داشته باشد. گارودی می توانست به عنوان یک رسانه مهم و تأثیرگذار دراین عرصه عمل نماید، اما برخی کوته فکری ها باعث شد تا از وجود چنین فرد برجسته ای استفاده مطلوب برده نشود تا از دستش بدهیم. با چنین اهمال گری ها درعرصه نبرد سنگین نرم دشمن، امثال گارودی ها مسلمانانی هستند که نه با فعالیت های بیلان محوربرخی از آقایان مسئول مان، بلکه با تفکرات امام خمینی(ره) وهدایتگری و درایت امام خامنه ای درلحظه های حساس با اسلام و حقیقت اسلام ناب محمدی آشنا شدند، چنانچه خود حاضر به همه گونه فعالیتی در راه آرمان الهی شان هستند اما دراین سو مسئولانی که ادعای مدیریت ام القرای جهان اسلام را دارند نه تنها در راستای جنگ نرم عمل نمی کنند بلکه تفکرات شان عمدتاً محدود به داخل مرزهای کشور است.

نگاهی اجمالی به زندگی پروفسور مستبصر و فیلسوف مسلمان تجدید نظر طلب

گفتنی است روژه گارودی در سال ‏۱۹۱۳ در شهرمارسی به دنیا آمد و در سال ۱۹۶۳ دکترای خود را در رشته فلسفه گرفت. وی ابتدا از پیروان سرسخت کمونیسم بود تا جایی که به عضویت کمیته مرکزی‏ حزب کمونیست فرانسه درآمد. همچنین عضویت درمجلس ‏مؤسسان، نمایندگی مجلس ملی و مجلس سنای فرانسه را هم تجربه کرد.

گارودی در یک خانواده پروتستان متولد شد و سپس کاتولیک شد و (پس از فهم سستی مارکسیسم) بعدها به دین مبین اسلام گروید. وی سابقه مبارزه در الجزایر و حتی زندانی شدن را نیز دارد. گارودی سابقه حضور در پارلمان فرانسه به نمایندگی از حزب کمونیست این کشور و حتی حضور در سنا را نیز دارد. البته گارودی در سال ۱۹۷۰ و پس از انتقاد از عملکرد اتحاد جماهیر شوروی ازحزب کمونیست فرانسه اخراج شد.
پدر گارودی فردی لائیک بود؛ وی مادری کاتولیک داشت اما پس از کسب مدارج عالی علمی در سال ۱۹۸۲ در مرکز اسلامی ژنو به اسلام روی آورد و نام «رجا» را برای خود انتخاب کرد. سال ۱۹۹۸، یک دادگاه فرانسوی این فیلسوف شهیرمسلمان را به دلیل فعالیت های ضد صهیونیستی و به اتهام انکار هولوکاست و افترای نژادی در کتاب خود با عنوان «تاریخ یک ارتداد: اسطوره های بنیانگذارسیاست اسرائیل» به پرداخت ۱۲۰ هزارفرانک محکوم کرد. این کتاب با تأیید دیدگاه های «پروفسور رابرت فاریسون/ روبر فوریسون»، از منکران نسل کشی یهودیان درجنگ جهانی دوم، کشته شدن یهودیان در اتاق های گاز را انکار می کند و مدت ها تحت کنترل شدید و بایکوت رسانه ای قرار گرفت.  (تیترها از صهیون پژوه می باشد.) گارودی همچنین قبلا مخالفت خود با رژیم اسرائیل را در کتابی به نام “معنی دشمنی اسرائیل بعد از جنایتهای لبنان” منتشر کرده بود. وی در این کتاب با اشاره به جنایتهای رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا به مخالفت با مواضع تل آویو در قبال فلسطینیان پرداخت.

او به دلیل این که گفته است کشتار گروهی از یهودیان در جنگ جهانی دوم مصداق “نسل کشی” نبوده است مورد حمله گروهی از یهودیان صهیونیست قرار گرفت. دادگاهی فرانسوی او را در سال ۱۹۹۸ به جرم “انکار کشتار یهودیان” به پرداخت ۱۲۰ هزار فرانک جریمه محکوم کرد. گارودی در سال ۱۹۹۸ به دلیل نوشتن کتاب مذکور به یک سال زندان محکوم شد. طبق قوانین صهیونیستی کیفری فرانسه، تشکیک در کشتار تعداد شش میلیون نفر یهودی در جنگ جهانی دوم جرم محسوب می شود!! پروفسور گارودی در جریان محاکمه خود باز تهدید شد و در یک مورد هم مورد تعرض فیزیکی یک فرد یهودی قرار گرفت. با این که دولت فرانسه انتشار مجدد کتاب افسانه های بنیادین سیاسی اسراییلی را ممنوع کرد، این کتاب به زبانهای مختلفی ترجمه و منتشر شده است. محکومیت روژه گارودی در فرانسه چیزی از محبوبیت او در میان کشورهای مسلمان و مورخان “تجدید نظر طلب” در اروپا کم نکرد، بلکه ارج و قرب او نزد آزاداندیشان مسلمان و مسیحی وبعضا یهودی ضد صهیونیست را بیشتر کرد و کتاب هایش خوانندگان میلیونی پیدا کردند… و تشنگان حقیقت تاریخ با کتاب های او به زلال تاریخ دست می یازدیدند.

تقریباً از سال ۱۹۹۸ به بعد، روژه گارودی که به حق، سانسور کتابش در فرانسه مدعی آزادی ولی سیاه شده واشغال شده توسط صهیونیسم فرهنگی و علمی، را غیرعادلانه و “توطئهٔ صهیونیستی” می‌دانست، به مردم و دولت های مسلمان  و آزاد اندیشی چون جمهوری اسلامی نزدیک تر شد که گاه با دعوت از وی، با کمک‌های معنوی و پشتیبانی تبلیغی، سعی کردند از او به عنوان یک اندیشمند آزاد اندیش منتقد غرب و صهیونیسم در دنیاس سرمایه داری واروونه یاد کنند. وی در این سال‌ها چندین بار به تهران، قاهره، بیروت، دمشق، امان، قطر و سرزمین‌های فلسطینی سفر کرد. در ایران، رییس جمهوری وقت(خاتمی) نیز وی را به حضور پذیرفت. البته گارودی در دههٔ هشتاد میلادی (۱۳۶۴) هم به مناسبت دههٔ فجر به تهران آمده بود. در سال ۱۳۶۵ نیز گفتگویی با علامه محمد تقی جعفری کرده بود. در سال ۱۳۷۷ نیز در سفری به قم و حوزه علمیه مقدسه قم داشت و به مدت یک هفته در مدرسه فیضیه و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) برای طلاب جویای حقیقت و بصیرت کلاس های فشرده ای داشت و با برخی علمای درجه اول چون علامه مصباح یزدی دیدار داشت.

نگاهی به برخی آثار وی:

گارودی در حین جنگ دوم، به مقاومت فرانسه پیوست و بیش از ۵۰ کتاب که اکثر آنها درباره فلسفه سیاسی و مارکسیسم و تاریخ و سیاست و نقد غرب وصهیونیسم و تجدیدنظرطلبی در تاریخ نوشته شده به دست فاتحین جنگ دوم می باشد، نوشته ‌است، از جمله:

  • Do we need God? (Avons-nous besoin de Dieu?)
  • God is dead (Dieu est mort)
  • The grandeur and decadences of Islam
  • Islam and integrism
  • Call to the living
  • Who do you say that I am?
  • Towards a war of religion
  • Founding Myths of Modern Israel (also translated as Founding myths of the Israeli policy and Mythical foundations of Israeli policy)
  • Western Terrorism (Le Terrorisme Occidental)
  • کتاب مهم وی که دو ترجمه به فارسی شده است وبه خاطر آن در بی دادگاه های صهیونیستی فرانسه محاکمه و محکوم شد: تاریخ یک ارتداد اسطوره های بنیانگذار سیاست اسرائیل، ترجمه مجید شریف، ناشر: سامان ناشر (نشر رسا)، شابک ۹۶۴-۳۱۷-۳۳۴-۸

  • همچنین وی بعد از تحمل فشارهای بسیار شدید از جانب گروه های صهیونیست فرانسوی که قدرت بسیار زیادی در آنجا دارند(به تعبیر گارودی فرانسه پایتخت صهیونیست ها در غرب اروپاست) دو جلد کتاب با نام محاکمه آزادی ۱و ۲ نوشت که هر دو جلد توسط انتشارات کیهان و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به فارسی برگردانده شده است.

  • از گارودی کتاب‌های دیگری مانند «آمریکا سردمدار انحطاط» و «زنان چگونه به قدرت می رسند؟» نیز به فارسی ترجمه شده است.

    باز هم خدا به برخی مسئولین فهیم جمهوری اسلامی مانند سردار نقدی و وزیر ارشاد و مرحوم آیه الله عمید زنجانی ریاست قبلی دانشگاه تهران خیر دهد:

سردار نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین درگذشت روژه گارودی را تسلیت گفت

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت فیلسوف مسلمان روژه گارودی پیام تسلیتی صادر کرد که متن کامل آن در زیر آمده است: خبر درگذشت فیلسوف مسلمان نویسنده شجاع و سیاستمدار انقلابی، روژه گارودی که عمر خود را در کشف حقیقت فهم ذات خلقت و تحقق تکلیف و رسالت بشریت سپری کرده و پس از سال‌ها حیرت، به کاملترین دین آسمانی اسلام ناب گروید؛ مسلمانان جهان به ویژه آزاد اندیشان و عدالتخواهان را متاثر کرد. آن اندیشمند فرزانه که به حق دین اسلام را جهانی یافته و مسلمانان را به مبارزه و قیام علنی با حاکمان انحصار طلب جهان دعوت کرده بود، شجاعانه با قلم توانای خویش علیه صهیونیسم اشغالگر و ضد بشر به مبارزه برخواست و از آنجا که با دین اسلام خود را به ذات لایزالی گره زد، خود نیز جهانی گردید و قلب‌های آزاد فکران عالم را مسخر استکبار ستیزی و مظلوم گرایی خود کرد.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت آن فیلسوف مسلمان به مقام معظم ولایت حضرت امام خامنه‌ای و تمامی دانشمندان و اساتید جهان اسلام و آزاد اندیشان عالم رحمت واسعه الهی را برای آن عزیز سفر کرده از درگاه خداوند متعال مسئله کرده و امید است شاگردان و یاران نیک اندیش وی، تداوم سیره محققانه ایشان را در نفی ظلم و استکبار و بیان مستدل حقایق تاریخ بشری سرلوحه اقدامات عالمانه خویش قرار دهند. ۲۷/ ۳/۹۱

پیام سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ‌مناسبت درگذشت روژه گارودی

به گزارش خبرگزاری مهر، روژه گارودی فیلسوف فرانسوی و یکی از منکران اصلی هولوکاست روز چهارشنبه در سن ۹۹ سالگی در پاریس درگذشت. به همین مناسبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی مرگ او را طلوع افکار او دانسته است. متن پیام وزیر ارشاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آزاده مردی رخ در نقاب تراب پنهان کرد که زین پس چهره‌اش آشکارتر خواهد شد. عظم رمیم انسان‌های عظیم واعظانی هستند که دل به زبان نبستند، استخوان‌هایشان نیز سخن می‌گوید.امیر کلام فرمود: العالِمُ حَیٌّ و ان کانَ مَیتاً دنیا بر پشت مغزی سوار شد که اندیشه‌هایش تا همیشه بر پشت دنیا سوار خواهد بود. غرب، غروب کسی را دید که بسیار با او غریب بود! غربت آن مرد به جهت بیگانگی همزبانانش در همدلی با حقیقت موجود در سینه فراخ او بود. غروب روژه‌ گارودی لوع تفکرات او خواهد بود. چراغ اسطوره‌ای افکار او روشنایی‌بخش دل‌های تاریکی خواهد شد که فطرت نورطلب آدمیان شب‌زده غرب، اندکی چشم‌های خود را باز کنند. فیلسوف مارکسیست فرانسه، نظریه‌پرداز حزب کمونیست، عضو مجلس مؤسسان و مجلس ملی مهد به ظاهر آزادی اروپا با اولین نسیم انقلاب اسلامی ایران و با اولین نفحات قدسی حضرت امام، تو گویی با «و نفخت فیه من روح الله» آدمیتش جان گرفت. آزاده و وارسته بود، با خویشتن خویش لجاجت نداشت، به توصیه رسول مکرم اسلام گوش جان سپرد که فرمود : «ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات الافتعرضوا لها»

گفت پیغمبر به اصحاب کبار        تن مپوشانید از باد بهار

دیری از پیروزی انقلاب نگذشته بود که روژه به رجاء رستگاری، مسلمان شد و روژه به رجاء تغییر نام داد. نه بزرگان فرانسه که بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان غرب از این تحول ریشه‌ای و ماهوی متعجب شدند. حصر افکار گارودی شروع شد و تخریب شخصیت او کلید خورد. دادگاه‌های فرانسه بدیهی‌ترین حقوق یک دانشمند را در زیر پای تعصب و تذبذب له کردند؛ او را به اتهام انکار هولوکاست به زندان محکوم کردند و از ابراز عقیده در مورد یک واقعه تاریخی برای همیشه وی را محروم کردند. روژه گارودی به تنهایی یک نهضت بود؛ موجودیتی برای اثبات بیداری اسلامی؛ نشئت گرفته از ایستادگی ملت مسلمان ایران در مقابل استکبار جهانی! سکوت رسانه‌ای ما شاید ناشی از رعایت شرایط آن مرد بزرگ بود به دلیل اجتناب از آزار انتساب به این انقلاب! لیکن اینک که دست زورمداران غربی از دامن حیاتش کوتاه است، بجاست به آن شخصیت بیشتر پرداخته شود. از خداوند علو درجات آن مجاهد غریب و آن مبارز نجیب را مسئلت می‌نماییم.
روژه گارودی که در خانواده ای پروتستان مذهب متولد شده بود،بعدها به مذهب کاتولیک گروید.وی مدتی رییس جناح انتلکتوئلهای کمونیست فرانسه بود اما به علت اعتراض به سیاستهای ظالمانه شوروی در چک اسلواکی از این حزب اخراج شد. وی بعد از آن به مطالعه عمیقتر در ادیان توحیدی روی آورد و بعد از تحقیقات بسیار در سال های دهه ۸۰ میلادی مسلمان شد.
گارودی اگر چه در دو دوره مجمع قانون اساسی و همچنین نخستین مجمع ملی فرانسه نماینده بود و سه سال نیز در مجلس سنا فرانسه عضویت داشت و حتی در معتبرترین دانشگاه های فرانسه کرسی استادی فلسفه ونیز ادبیات را به عهده داشت اما بعد از آنکه به دین اسلام مشرف شد و از حقوق مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع کرد.، از صحنه نشر و رسانه‌های وابسته به سرمایه‌داری جهانی کنار زده شد. رسانه‌های عمومی اروپا و آمریکا او را بایکوت کردند و نامی از او برده نشد. از نشر یک جمله از آثار او و از بردن نام او خودداری شد.

خود درباره تالیفاتش درباره اسلام می گوید:

در دو کتابم با عنوان ” اسلام در آینده ما زندگی می‌کند ” (L’Islam habite notre avenir) و ” وعده‌های اسلام (Promesses de l’Islam) با بارقه‌های نخست این نکته‌های اساسی برخورد کردم و بعدها بعد از اینکه به کشورهای اسلامی مسافرت کردم در کتابی با عنوان مساجد آینه اسلام (Mosquées, Miroir de l’Islam) به توضیح این نکته پرداختم که در مساجد میتوان اشارتهایی به وجود خداوند یافت و همچنین در این کتاب بررسی معماری مساجد بزرگ جهان و زیبایی معنوی آنها را تجربه کردم.
وقتی در سوره زلزال میخواندم که در روز قیامت زمین به اعمال نیک و بد انسانها با زلزله خود شهادت خواهد داد، احساس می‌کردم زمین در زیر پایم سر و صدا می‌کند. اما هیچ مسئله‌ای مرا به اندازه ” سفر شبانه” (معراج) مرا بیدار نساخت. آن شب پیامبر در رؤیای خود برای تماشای کلیت انسان به نهایت جایی که میتواند عروج نماید، یعنی به نزد پرودگار بلند ساحت، عروج می‌کند و تمامی طبقات آسمان را سیر می‌نماید. روایت شده است که حضرت پیامبر هر شب این سوره را قرائت می‌کرد.

برخی از دیدگاههای او درباره رهبر ایران،فلسطین،رژیم صهیونیستی و آمریکا
«آنچه امروزه در فلسطین می‌گذرد، جنایات تمام عیار اسراییل بر ضد بشریت است که با هماهنگی کامل آمریکا صورت می‌گیرد.»
«برخی از حاکمان رژیم اسراییل، دارای گذشته ای سیاه از قتل عام مردم فلسطین و جنایت علیه آنان هستند و متأسفانه در جهان متمدن قرن بیست‌ویکم، هم‌چنان مسئولان مستقیم کشتار مردم غیرنظامی، به عنوان رهبران اسراییل قدرت را در دست دارند. در مقابل چنین افرادی نمی‌توان به صلح و آرامش و استقرار عدالت در فلسطین کوچک‌ترین امیدی داشت.»

«در زمان حاضر یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با جنایات اسراییل در سرزمین‌های فلسطینی تحریم همه جانبه‌ی بزرگ‌ترین حامی آن، یعنی آمریکا است.»

«اسراییل به هیچ وجه بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه‌ی حیات خود نیست و کمک‌های مستقیم و غیرمستقیم واشنگتن به تل‌آویو که از زمان تأسیس اسراییل تا کنون به صدها میلیارد دلار رسیده، مهم‌ترین عامل تداوم حیات این رژیم بوده است.»

«سیاست‌های ایران در منطقه همواره نمونه بوده است و من به نوبه خود از آیت‌الله خامنه‌ای به دلیل طرح پیشنهاد تحریم نفتی آمریکا در اعتراض به حمایت این کشور از اسراییل قدردانی می‌کنم.»

نام «آریل شارون» از هنگامی‌که وی فرماندهی جوخه‌های مرگ «هاگانا» را در فلسطین بر عهده داشت، تا زمان تجاوز نظامی اسراییل به لبنان در سال ۱۹۸۲ م.که با هدایت مستقیم وی صورت گرفت و ۲۰ هزار قربانی بر جای گذاشت، همواره با قتل عام و کشتار همراه بوده است.»

«در کشورهای غربی کسی دوست ندارد تاریخ استعماری آنها را به آنان یادآوری‌کند؛ همانند این‌که کسی در آمریکا دوست ندارد در مورد کشتار سرخ پوستان این کشور و یا در مورد کشتار مردم افریقا که به نظرم چیزی حدود یک‌صد میلیون آفریقای کشته شدند، سخنی مطرح شود.»
«در مورد هولوکاست و آن رقم مقدس شش میلیون ! که من چیزی در اینباره نمی‌دانم باید گفت که آنها در صدد بهره‌برداری‌های سیاسی هستند. مشکل این‌جاست که این امر در جنگی رخ داده که در آن نقض حقوق تمامی انسان‌ها صورت گرفته است؛ نه فقط یهودیان… من معتقدم اگر هم یک انسانی کشته شده این یک جنایت علیه حقوق بشر به‌طور کل است.»

«اما آنان با گزینش مرگ چند یهودی یک اسطوره‌ی ابدی خلق کردند، اسطوره‌ی تجاوزکارانه‌ای که در خدمت به سیاست‌های استعماری بی‌انتهای غرب و اسراییل درمورد تصاحب سرزمین کشوری دیگر است.»

«متأسفانه آن‌چه در جنگ جهانی دوم رخ داد تنها جنایتی که بشریت از آن سراغ داشته باشد نبود؛ چه این‌که حتی اگر بپذیریم هولوکاستی علیه یهودیان انجام شده است آیا یهودیان این حق را دارند که از فلسطینی‌ها انتقام بگیرند.»

«اگر سیاه‌پوستان و سرخ پوستان درخواست غرامت از آمریکا را به سبب کشتار آنان آغاز کنند، آن‌گاه قضیه اسراییل به یک موضوع حاشیه‌ای تبدیل خواهد شد؛ به گونه‌ای که دیگر نمی‌توان از افسانه‌های گذشته برای اهداف سیاسی بهره‌برداری کرد.»

«فلسطینی‌ها تحت استعمارکشوری بودند که بخش وسیعی از فلسطین را برای ایجاد اسراییل در اختیار یهودیان قرار داد. اینجاست که فلسطینی‌ها قربانی استعمار شدند و مشکل نیز اینجاست که از کسانی انتقام گرفته می‌شود که هیچ ارتباطی به یهودکُشی در اروپا ندارند…آلمان در این‌جا گناهکار است و بهای این گناه خود را در وقت مناسب خوب پرداخت خواهدکرد. فلسطینی‌ها در هیچ یک از ماجراها هیچ گناهی ندارند.»

«آمریکا همواره از لغزش دیگران استفاده کرده‌است. اگر کاری صورت نگیرد او به سیطره‌ی خود بر جهان ادامه خواهد داد … باید قواعد همکاری‌های اقتصادی در جهان تغییر یابد و به این نگاه موروثی شوم استعماری که می‌گوید کشورهای جهان سوم منبع کارگران ارزان قیمت و مواد اولیه ارزان قیمت هستند، باید پایان داد… ما باید از همه‌ی اینها برای توقف سلطه‌ی آمریکا رهایی یابیم … تاریخ مثال‌های فراوانی را پیش روی ما قرار می‌دهد… امپراطوری روم و غیره در نهایت از هم فروپاشیدند و این چیزی است کـه در مورد آمریکا نیز رخ خواهد داد؛ اما این ـ آمریکا ـ به تنهایی از هم پاشیده نمی‌شود. همه باید از طریق تغییر معادله‌ی اجتماعی موجود از زمان جنگ جهانی دوم با ـ سلطه‌ی ـ آمریکا مقابله کنند… ملت‌های ضعیف می‌خواهند به استقلال کامل برسند؛ اما آمریکا این امر را رد می‌کند… بر این اساس این اقدام آمریکا اولین خطر برای صلح جهانی است.»

 منبع: سایت الف ، مهرنیوز، جوان
***برای مطالعه بیشتر ر.ک:
*** تاوان آزادی
*** بخش هولوکاست،نقدها وتحلیها از وب صهیون پژوه
*** اندیشمندان قربانی صهیون ازوب ارنست زاندل،به راستی درغرب آزادی هست؟کدام آزادی؟
*** سالروز نفی هولوکاست از سوی محقق انگلیسی(پروفسور دیوید ایروینگ)
*** دکترای افتخاری دانشگاه تهران به گارودی درسال ۱۳۸۵در زمان ریاست ایه الله عمیدزنجانی
*** گارودی؛ از اندیشه مارکسیستی تا مسلمانی/ انقلاب عرفانی و نظامی امام(ره)
***  خبر الجزیره انگلیسی در این باره 
استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube