حجت‌الاسلام عبدالکامل عباس، خادم نمونه فرهنگ رضوی در کامرون می‌گوید: اکثر افراد متأسفانه مذهب تشیع را از دریچه وهابیت می‌شناسند. به همین دلیل برای ترویج مذهب جعفری مؤسسه اهل‌البیت(ع) را در دوالا تأسیس کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  حجت‌الاسلام عبدالکامل عباس خادم نمونه فرهنگ رضوی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است. این روحانی سیاهپوست که اکنون ۳۸ سال سن دارد، در «دوالا» بزرگترین شهر کامرون امام جماعت مسجد امام حسین(ع) و نایب‌رئیس مؤسسه اهل البیت(ع) است.

به مناسبت آغاز هفته وحدت، بنیاد امام رضا(ع) گفت‌وگوی کوتاهی با وی  انجام داده که در ادامه می خوانید:

* وضعیت شیعیان و اهل‌سنت در کامرون به چه صورت است؟

با هم ارتباط خوب و دوستانه‌ای دارند، مثلا خود من وقتی می‌خواستم ازدواج کنم، همسرم سنی‌مذهب بود. البته ایشان بعداً که به زیارت حضرت معصومه(س) آمدیم، به تحقیق درباره تشیع پرداخت و به این آیین گروید.

درباره دیگران هم وضع به همین صورت است، مثلاً چند سال پیش در ماه شعبان همایشی درباره مهدویت برگزار کردیم و بسیاری از اهل‌سنت هم در آن شرکت کردند و این موضوع زمینه‌ای برای شناخت بهتر اشتراکات شیعه و سنی شد.

کلاً در اعیاد مشترک مثل میلاد پیامبر(ص)، و عید فطر و قربان از اهل سنت برای حضور در مراسم دعوت می‌کنیم، آن‌ها هم با علاقه می‌آیند. حتی اهل تصوف هم در مراسم شرکت دارند.

* وضعیت ادیان در کامرون به چه صورت است؟

کشور ما تقریباً ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد و طبق آمارهای دولتی، ۴۵ درصد این جمعیت مسلمان هستند، ۵۰ درصد مسیحی هستند و پنج درصد دیگر را پیروان سایر مذاهب تشکیل می‌دهند،‌ البته این را هم بگویم به نظر آمار صحیح‌تر این است که جای اسلام و مسیحیت را عوض کنیم،‌ یعنی ۵۵ درصد جمعیت ما مسلمان هستند.

* از فعالیت وهابی‌ها در کشورتان بگویید. آیا وهابیت هم در کامرون فعال است؟

متأسفانه بله! برای همین ما در مراسم خودمان اکثر پیروان اسلامی را دعوت می‌کنیم به استثنای وهابی‌ها! حتی زمانی که قصد ازدواج داشتم، وهابی‌ها به پدرخانمم می‌گفتند چرا یک کافر باید زن مسلمان داشته باشد؟! یعنی آن‌ها من را به جرم شیعه‌بودن کافر می‌خواندند!

* پس وهابیت علیه تشیع شدیداً موضع دارد…

بله، متأسفانه وهابی‌ها هر کاری می‌کنند تا شیعیان را خرابکار نشان دهند. آن‌ها کتاب‌های زیادی علیه شیعیان به زبان فرانسوی نوشته‌اند و اکثر افراد متأسفانه مذهب تشیع را از دریچه وهابیت می‌شناسند. به همین دلیل برای ترویج مذهب جعفری مؤسسه اهل‌البیت(ع) را در دوالا تأسیس کردیم تا چهره صحیح این مذهب را نشان دهیم.

* فعالیت‌های مؤسسه چطور پیش می‌رود؟

خدا را شکر خوب است، ما جشن‌های مذهبی داریم، نماز جمعه پرشوری هم برگزار می‌کنیم. البته وهابی‌ها به دلیل نفوذی که در حکومت دارند از ما بدگویی می‌کنند و حتی به ما تروریست می‌گویند! اما خوشبختانه دروغ‌بودن ادعاهای آن‌ها همیشه مشخص می‌شود.

منبع: بنیاد امام رضا(ع)

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube