به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، «دینی راینی دیوی»، زن شیعه شده اندونزیایی است که هم اکنون در شهر «جاکارتا» زندگی می کند. وی در اصل معتقد به مذهب شافعی بوده و سپس به مذهب حقه شیعه ایمان آورده است.

خانم راینی دیوی، با یک مرد اتریش الاصل ازدواج کرده است که وی نیز پس از شیعه شدن، نام «باقر» را برای خود برگزید. نام وی قبلا «کریستیان» بوده است. این مستبصراندونزیایی، به همراه هیاتی از مستبصرین پس از گرایش به مذهب شیعه، به زیارت مرقد امام حسین(ع) آمده است.

گفتگوی با این بانوی شیعه شده اندونزیایی در ذیل خواهد آمد:

*از اینکه اکنون در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) هستید چه احساسی دارید؟

در جوار کسی که پیامبر اکرم(ص) درباره او گفته است «حسین از من است و من از اویم، خداوند دوست دارد کسی را که او دوست دارد» نمی دانم چه بگویم. در این مکان مبارک دو امر متناقض برای من رخ داد؛ اول اینکه از یک طرف بسیار خوشحالم که در جوار امام حسین(ع) حضور دارم به طوری که هیچ وقت در زندگی اینگونه احساس آرامش درونی نکرده بودم از طرف دیگر جای سوال است، چرا شیوه اهل بیت و راه امام حسین(ع) را که حاوی فکر اصیل و عقیده ای ناب و به دور از هرگونه شک است، دنبال نکردند.

*زنان نقش مهمی در توسعه اجتماعی دارند که اسلام نیز بر آن تاکید کرده است. تفاوت مذهب اهل بیت(ع) و مذهبی که قبلا به آن اعتقاد داشتید در این خصوص، چیست؟

همه می دانند که اندونزی از کشورهای بزرگ اسلامی است که تعداد مسلمانان در آن بسیار زیاد است. این کشور از جمله کشورهای پیشرفته در همه بخش ها است. زنان در جامعه اندونزی نقش بارزی ایفا می کنند.

مذهب اهل بیت (علیه السلام) دارای دلایل، برهان ها و اموری است که براساس آنها  نقش اجتماعی زنان بیشتر از آن چیزی است که دیگر مسلمانان با مذاهب و جناح های مختلف به آن اعتقاد دارند. مذهب شیعه، یک مذهب واقعی است و با جدیت به امور خصوصی و عمومی چه در زمینه زنان و چه مردان و حتی کودکان می پردازد که ما آن را در دیگر مذاهب نمی بینیم. به همین دلیل بود که من این مذهب را انتخاب کردم.

* نقش زنان مسلمان در ساخت نسل آتی و امتی که حامل ارزش های انسانی باشد را چگونه ارزیابی می کنید؟

به اعتقاد من زنان مسلمانی که تمایل به ایفای نقش در جامعه از جمله تربیت کودکان، آماده سازی خانواده موفق، خانواده ای که بتواند او را براساس اصول اسلامی در برابر جریان های منحرف و گمراه کننده حفاظت کند، باید صاحب فرهنگ و ایمان راسخ باشد و این همان چیزی است که امروزه به آن نیاز داریم. چرا که از مهم ترین اصول تربیت اسلامی، تربیت کودکان بویژه دختران و نهادینه کردن ایده پوشیدن حجاب در آنها است و از امور حساس برای اثبات هویت اسلامی به شمار می رود.

*مهمترین موانع پیش روی شما به عنوان یک زن مسلمان اندونزیایی در میان سایر زنان جامعه که دارای فرهنگ های متفاوتی هستند، چیست؟

اندونزی از جمله کشورهایی است که تعداد مسلمانان آن بسیار زیاد است اما مسلمانان این کشور از مذاهب مختلفی هستند. البته نباید فراموش کرد که همه آنها از فرهنگ های دیگر با روی باز استقبال می کنند، اما وجود فرهنگ های بیگانه در جامعه اسلامی ما، زنان مسلمان معتقدند اسلام، سبک زندگی است، لذا این موضوع ایجاب می کند که آنها نسبت به مفردات اسلامی و قوانین شرعی خداوند پایبند باشند.

* آیا در اندونزی مشکلاتی برای زنان مسلمان در زمینه زندگی، به جا آوردن مناسک و پوشش حجاب وجود دارد؟

در خصوص حجاب آنچنان رنج نمی بریم اما موانع پیش روی زنان محجبه در اندونزی این است که شرکت ها برای استخدام، زنان بی حجاب را بر زنان محجبه ترجیح می دهند و این مشکلی است که ما زیاد از آن رنج می بریم اما ما معتقدیم حجاب، نجات زن و عفت او بوده و باارزش ترین امر در هستی محسوب می شود.

منبع:  شفقنا

استبصار estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube